Kars Valisi Rahmi Doğan’dan basın mensuplarına açıklamalar

Kars Valisi Rahmi Doğan, Kars’ta yerel ve ulusal basın temsilcileri ile bir araya gelerek gündemine dair konularda açıklamalarda bulundu.

Volkan KARABAĞ

Kars Valiliği tarafından Evliya Camii çevre düzenleme çalışmaları kapsamında yaptırılacak olan Vali Lala Mustafa Paşa Çeşmesi hakkında basın mensuplarına bilgi veren Vali Doğan, kaba inşaatın bittiği çeşmenin Afyon’dan gelecek mermerlerin akabinde bu ay içinde hazır hale geleceğini söyledi.

Çeşmeye verilecek olan Vali Lala Mustafa Paşa ismi için de açıklama yapan Vali Doğan, “Bildiğiniz gibi Lala Mustafa Paşa 1579’da Kars’a 100 bin kişilik bir orduyla gelip Kars’ta imar çalışmalarını yapan ve Beylerbeyi Sarayını da yapan ve kullanan Osmanlı İmparatorluğunun büyük komutanlarından bir tanesi aynı zamanda Kıbrıs’ın fethini yapmıştır. Dolayısıyla o alanda yapılacak olan tarihi bir kimliğe sahip görüntüye sahip bir çeşme içinde Lala Mustafa Paşa ismini uygun gördük. Kısa sürede tamamlayıp Kars halkının hizmetine sunacağız. Tabi bu anlamda Kars Kalesinin etrafı bizim için önemli çünkü ilimizi ziyarete gelen insanlar kalenin etrafını da geziyorlar. Bizim tarihi ve kültür varlıklarımızın bir kısmı orada, yapılan her çalışma Kars’taki turizme bir katkı demektir. Bizde elimizden geldiği kadar, gücümüzün yettiği kadar bunu sağlamaya çalışıyoruz. Yapılan çalışmaları yerinde inceliyorum birkaç gün içerisinde tamamlayacağız, bu alan meydana çıkmış olacak. Kars Kalesi çok güzel görünür bir hale gelmiş, şimdi de ‘Kars’ ismi yaptıracağız o bölgeye. Bildiğiniz gibi her ilde ilin isimi yazan tabela bulunmakta bizde orada öyle bir çalışma yapacağız” dedi.

Valiliğimizce Kars Kalesi etrafında yürütülen diğer çalışmalara da değinen Vali Doğan, bölgede yapılacak olan Osmanlı Mahalle Projesinin Kars Kalesinin doğal görüntüsünü bozmaması adına Üçler Mahallesi bölgesine kaydırdıklarını ve proje kapsamında önümüzdeki yıl içinde çalışmaların başlayacağını belirterek, “Bu yıl çok ciddi anlamda yol yaptık. 210 kilometre köy yolu yaptık ve Susuz Şelalesini faaliyete geçirdik. Kütük Evler ve diğer alanlarda yapmış olduğumuz çalışmalar sebebiyle bütçe imkanından dolayı biraz ötelemek durumunda kaldık. Ama yeri belli, projesi hazır inşallah önümüzdeki yıl itibariyle de buraya başlarız diye düşünüyorum.” ifadesini kullandı.

Her şeyi Valilik yaptığını anımsatan Vali Doğan, “Osmanlı Mahallesinin şuan ki yeri yeşil alan olacak. Ancak orada bir çevre düzenlemesi yapılması lazım. Taktir edersiniz ki her şeyi Valilik yapıyor, bu gerçekten bizim üzerimize ciddi bir yük. Dolayısıyla kurumların ve bu işlerle görevli olan diğer kurumların da taşın altına elini koyması lazım. Her şeyi Valilikten, Valilikten belli bir noktada kaldırılabilir hal almıyor. Şimdi 80 bin metre karelik bir alan ve şuan da orada yürüttüğümüz çalışmalar var; Beylerbeyi Sarayının restorasyonu devam ediyor, hamamların restorasyonu bitmek üzere. Dolayısıyla bunlar tamamlandıktan sonra bir çevre düzenlemesiyle Kaleyi tamamen kurtarmamız lazım.” dedi.

Susuz Şelalesi’nin turizme kazandırılması hakkında da açıklama yapan Vali Doğan, “Sadece Şelalenin olduğu kısım değil hemen Şelalenin arkasında bir yol yaptık. Yolu geçen hafta içerisinde tamamladık ve dere içine iniliyor. Orada kamping yapıyoruz, insanlar gelecekler çadırlarını kuracaklar, iki – üç gün kamp yapacaklar. Doğal güzellik anlamında gerçekten nadide bir yer, çok güzel bir dere akıyor ve hemen derenin kenarında da çermik olarak bildiğimiz soğuk çermik var. Yol bittikten sonra da orada bir takım düzenlemeler yaparak doğayı bozmadan insanlarımızın hizmetine sunmak istiyoruz. Çünkü Şelale bittikten sonra orada piknik yapan insanların en az 3-4 katı insan da gelip yer bulamamaktan dolayı geri dönüyorlar. Ama bu yolla birlikte aşağıda da benzer imkanlara kavuşmuş olacaklar. Bu ciddi bir Kars’a nefes aldıracak, Kars’a çok yakın mesafe. Çıldır’a giderken 1 saat gidiyorsunuz, Sarıkamış’a giderken 1 saat gidiyorsunuz ama Susuz Şelalesine 20 dakika sonra ulaşabiliyorsunuz.” diye konuştu.

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun talimatıyla Selim’in Laloğlu Köyüne park yapımının da tamamlandığını ifade Vali Doğan, “Sayın Bakanımızın talimatı doğrultusunda biz onun parkını yaptık ve çocukların hizmetine de sunduk. Tabi bu konunun basına ve sosyal medyaya düşmesinden sonra ‘bir takım köylere park yaptıralım’ talepleri de gündeme geldi. O şekilde gelen bir parkı da Kars merkeze bağlı Dikme Köyüne yaptık. İkisi de şuanda çocuklarımızın hizmetinde ama sosyal medyadan da duyurmuştum, ‘bu tür köylere oyun parkı yapmak isteyenler varsa bizimle irtibata geçerlerse onlara da köylerde yer gösterebiliriz’ demiştim. Şuanda 2 köyde bu oyun parkını kurmuş oldum. Hem sayın İçişleri Bakanımızın talimatı doğrultusunda yapmış olduğumuz Laloğlu Köyü hem de bir hayırseverin göndermiş olduğu oyun parkını da Dikme Köyüne kurduk şuanda çocuklarımızın hizmetinde.” şeklinde konuştu.

Yayla yollarında yapılan iyileştirmeler hakkında da açıklama yapan Vali Doğan, “Yayla yollarında sürekli iyileştirme yapıyoruz. Yani şimdi yıllardır ihmal edilmiş bir takım hususlar var ve biliyorsunuz yayla yolları çok esaslı olmadığı için herhangi bir yağmurda, selde tekrar bozuluyorlar. Bizim biliyorsunuz İl Özel İdaresinin ilçelerdeki araçları bu çalışmaları yapıyorlar. Ama öncelikle bizim Kars’ın köy yollarını yapmamız lazım, yayla yollarını yapmamız lazım. Bunların hepsini bir anda yapma şansımız yok, kademe kademe yapmaya devam ediyoruz.” dedi.

Yapımı tamamlanan ve hizmet vermeye başlayan Kars Kültür ve Sanat Evi hakkında açıklamalar yapan Vali Doğan, Halk Eğitim Merkezinde verilen bazı kursların 17 Eylül Pazartesi gününden itibaren Kars Kültür Sanat Evi’nde yapılacağını belirtti.

kars-valisi-rahmi-dogan’dan-basin-mensuplarina-aciklamalar-(2).jpgkars-valisi-rahmi-dogan’dan-basin-mensuplarina-aciklamalar-(1).jpgkars-valisi-rahmi-dogan’dan-basin-mensuplarina-aciklamalar-(3).jpg

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.