Siber dünya üzerinden vatandaşların birikimlerine göz diken, yasa dışı faaliyetlerle haksız kazanç sağlayan ve toplumsal huzuru tehdit eden siber suç örgütlerine yönelik bugüne kadarki en kapsamlı operasyonlardan biri gerçekleştirildi.
29 İLDE EŞ ZAMANLI "SİBER" KELEPÇE
Mücadele kapsamında; Antalya, Adana, Aydın, Balıkesir, Bingöl, Bitlis, Diyarbakır, Elazığ, Erzincan, Eskişehir, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kahramanmaraş, Karaman, Kars, Kırıkkale, Kırşehir, Kütahya, Mardin, Mersin, Nevşehir, Niğde, Samsun, Siirt, Sivas, Yalova, Yozgat ve Zonguldak olmak üzere tam 29 ilde düğmeye basıldı. "Nitelikli Dolandırıcılık, Yasa Dışı Bahis, Çevrim İçi Çocuk Müstehcenliği ve Tacizi" suçlarına yönelik düzenlenen senkronize operasyonlarda 409 şüpheli gözaltına alındı.
213 ŞÜPHELİ DEMİR PARMAKLIKLAR ARDINDA
Emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen şüphelilerden adalete hesap veren 213’ü tutuklanarak cezaevine gönderildi. Şüphelilerden 117’si hakkında adli kontrol hükümleri uygulanırken, gözaltındaki diğer şahısların adli işlemlerinin ise titizlikle devam ettiği bildirildi.
SUÇ YÖNTEMLERİ DEŞİFRE EDİLDİ: SİBER ACENTEDEN POS TEFECİLİĞİNE...
İl Emniyet Müdürlükleri Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüklerince aylar süren teknik takip ve incelemeler neticesinde şebeke üyelerinin imza attığı suç yöntemleri tek tek deşifre edildi. Yakalanan şüphelilerin;
Sosyal medya platformları ve kurdukları oltalama (phishing) siteleri üzerinden; "yatırım, ürün satışı, çekiliş, ev satışı dolandırıcılığı, bungalov ve araç kiralama" temalarıyla binlerce vatandaşı mağdur ettikleri,
Vatandaşlara ait mobil bankacılık ve çevrim içi oyun hesaplarına yetkisiz erişim sağladıkları,
Yasa dışı bahis ve kumar oynattıkları, bu sitelerdeki para nakil trafiğine aracılık ettikleri ve yasa dışı sitelerin reklam faaliyetlerini yürüttükleri,
Dijital ortamlarda müstehcen çocuk görüntüsü barındırdıkları,
Finansal sistemleri manipüle ederek POS tefeciliği yaptıkları tespit edildi.
İÇİŞLERİ BAKANLIĞI'NDAN NET MESAJ: "TAVİZSİZ MÜCADELE"
Dev operasyonun ardından İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan resmi açıklamada, siber dünyanın suçlular için güvenli bir liman olmadığı vurgulanarak şu ifadelere yer verildi:
"Vatandaşlarımızın huzurunu bozan hiçbir suç ve suçlunun cezasız kalmaması için siber suçlara yönelik yürüttüğümüz mücadelemizi tavizsiz şekilde sürdürüyoruz. Gece gündüz demeden siber dünyanın karanlık yüzüyle mücadele eden Kahraman Polislerimizi, Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığımızı, MASAK'ımızı, süreci büyük bir titizlikle yöneten Cumhuriyet Başsavcılıklarımızı ve bu büyük başarıda emeği geçen tüm mesai arkadaşlarımızı yürekten tebrik ediyoruz."
Siber polis ekiplerinin, dijital platformlardaki suç odaklarına yönelik sanal devriye ve operasyonel faaliyetlerinin aralıksız olarak devam edeceği altı çizildi.
Kaynak:Ata Gence TAN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.